Jelena KUBICOVÁ

Bachelor's thesis

Devices of Persuasive Language: Printed Advertisements for English Language Courses

Devices of Persuasive Language: Printed Advertisements for English Language Courses
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to analyse persuasive devices of language which are used in advertisements for English language courses. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part characterizes an advertisement and focuses on the persuasive techniques and the language of advertising.The analytical part examines chosen advertisements on the basis of findings which …more
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je analyzovat přesvědčovací prostředky jazyka, které jsou použity v reklamách na jazykové kurzy angličtiny. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část charakterizuje reklamu a zaměřuje se na přesvědčovací techniky a na jazyk reklamy. Analytická část zkoumá vybrané reklamy na základě poznatků získaných v teoretické části a stanovuje závěry.
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2013
Accessible from:: 30. 4. 2013

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KUBICOVÁ, Jelena. Devices of Persuasive Language: Printed Advertisements for English Language Courses. Zlín, 2013. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 30.4.2013

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 30. 4. 2013 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Bachelor programme / field:
Philology / English for Business Administration

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.