Mariya YAHNYUK

Master's thesis

Vliv diskuze o tzv. Brexitu v Británii na debatu o nezávislosti Skotska ve Skotsku?

The debate on so-called Brexit in Britain and it's effect on the debate on Scotland's independence in Scotland?
Abstract:
Diplomová práce se zabývá zkoumáním skotského nacionalizmu a národní identity. V dané problematice jsem zkoumala debatu o nezávislosti Skotska, která je ovlivněná diskusí o vystoupení Spojeného Království z Evropské unie. Zda v debatě o skotské nezávislosti převažují kulturní a etnické nebo ekonomické příčiny k získání nezávislosti Skotska s ohledem na Brexit. V práci jsem se soustředila na informace …more
Abstract:
This thesis focuses on the research of Scottish nationalism and national identity. I have examined the debate on Scotland's independence, which is influenced by the debate on the UK's withdrawal from the European Union. Whether cultural and ethnic or economic causes prevail in the Scottish Independence debate to gain Scotland's independence with regard to Brexit. This research is focused on information …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2019
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Doc. PhDr. Přemysl Rosůlek, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

YAHNYUK, Mariya. Vliv diskuze o tzv. Brexitu v Británii na debatu o nezávislosti Skotska ve Skotsku?. Plzeň, 2019. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Philosophy and Arts

Master programme / field:
Political Science / Foreign Relations