Marketing kulturních organizací a institucí – Bc. Ludmila Lacinová
Bc. Ludmila Lacinová
Master's thesis
Marketing kulturních organizací a institucí
Marketing of Cultural Organizations and Institutions
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou marketingu kulturních organizací a institucí s důrazem na galerie zabývající se prezentací architektury. Klade si za cíl zhodnotit trendy a změny ve fungování současných galerijních institucí a jejich následné využití v marketingové praxi. První část práce se věnuje pohledu na masovou kulturu optikou frankfurtské školy a srovnává ji se současnými názory. Dále …moreAbstract:
The thesis deals with the marketing of cultural organizations and institutions, emphasising galleries presenting architecture. It endeavours to assess trends and changes in the running current gallery institutions and their subsequent use in marketing practise. The first part of the thesis is dedicated to mass culture from the Frankfurt School perspective and compares it with contemporary beliefs. …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 3. 2021
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/nivx5/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2021
- Supervisor: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
- Reader: MSc Mirela Moldoveanu
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
A conceptual analysis of the potential use cases of blockchain and NFT technology for cultural heritage museum institutions to present their collections, support preservation efforts and engage visitors - a Non-Fungible Castle case study
William Doehring -
Reflexe a návrh marketingové komunikační strategie Moravské galerie v Brně pro sociální síť TikTok
Kateřina Luxová -
T: Galerie Fotografic
Jan Dytrych -
Galerie Ve věži a kulturní život v Mělníku od druhé poloviny 20. stol. po současnost
Dagmar Voráčková -
Vznik a rozvoj sbírky Moderního umění Moravské galerie v Brně v 2. polovině 20. století
Alena Procházková -
Vývoj digitalizace sbírkových fondů na příkladu Moravské galerie v Brně
Michaela Kabrdová -
Galerie Na Hradě - analýza instituce a strategie budoucí činnosti
Kateřina Slezáková