Effectiveness of comparative advertising in Czech Republic – Polina Gavrilova
Polina Gavrilova
Master's thesis
Effectiveness of comparative advertising in Czech Republic
Účinnost srovnávací reklamy v České republice
Abstract:
Tato práce si klade za cíl analyzovat účinnost přímé versus nepřímé srovnávací reklamy v nízko a vysoko kontextových komunikačních kulturách v České republice. Tyto dvě skupiny zastupují čeští spotřebitelé a vietnamská menšina. Cílem je zjistit potenciální rozdíly v přístupu k této marketingové technice mezi dvěma kulturně odlišnými skupinami. Účinnost reklamy byla měřena pomocí dvou konstruktů: postoj …moreAbstract:
This thesis aims to analyze the effectiveness of Direct versus Indirect comparative advertising in low and high-context communication cultures in Czech Republic. These two groups are represented by Czech consumers and Vietnamese minority. The goal is to determine potential differences in the attitude towards this marketing technique among the two culturally distinguished groups. The effectiveness of …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 1. 2019
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/78895
Thesis defence
- Date of defence: 24. 1. 2020
- Supervisor: Martin Machek
- Reader: Přemysl Průša
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/78895
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Comparative Analysis of Effectiveness of Inflation Targeting as a Monetary Policy Framework: A case of the United Kingdom and Canada
Shivalee Singh -
Etnické minority v komunikaci - Vietnamci
Jaroslava SCHUHOVÁ -
Využití literárních příběhů jako nástroj zmírňování předsudků vůči minoritám na základní škole
Monika BRACHTLOVÁ -
Sebehodnocení v oblasti vzhledu jako moderátor vlivu typu reklamní fotografie na postoj k reklamě
Lucie Kučerová