Polina Gavrilova

Master's thesis

Effectiveness of comparative advertising in Czech Republic

Účinnost srovnávací reklamy v České republice
Abstract:
Tato práce si klade za cíl analyzovat účinnost přímé versus nepřímé srovnávací reklamy v nízko a vysoko kontextových komunikačních kulturách v České republice. Tyto dvě skupiny zastupují čeští spotřebitelé a vietnamská menšina. Cílem je zjistit potenciální rozdíly v přístupu k této marketingové technice mezi dvěma kulturně odlišnými skupinami. Účinnost reklamy byla měřena pomocí dvou konstruktů: postoj …more
Abstract:
This thesis aims to analyze the effectiveness of Direct versus Indirect comparative advertising in low and high-context communication cultures in Czech Republic. These two groups are represented by Czech consumers and Vietnamese minority. The goal is to determine potential differences in the attitude towards this marketing technique among the two culturally distinguished groups. The effectiveness of …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 1. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 1. 2020
  • Supervisor: Martin Machek
  • Reader: Přemysl Průša

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/78895