Vývoj hudební publicistiky v českých zemích od 60. let 20. století do současnosti – Veronika Ábelová
Veronika Ábelová
Bachelor's thesis
Vývoj hudební publicistiky v českých zemích od 60. let 20. století do současnosti
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na vývoj hudební publicistiky v českých zemích od 60. let 20. století do současnosti. Cílem práce bylo analyzovat a vyhodnotit aktuální názory respondentů i odborníků na situaci v hudební publicistice a zjistit jejich názory na tištěná a internetová média zaměřená na hudbu. Teoretická část bakalářské práce popisuje proměny hudební publicisticky v českých zemích v období …moreAbstract:
The bachelor thesis focuses on the development of music journalism in the Czech lands from the 1960s to the present day. The aim of the thesis was to analyse and evaluate the opinions of the respondents on the situation in music journalism in the period under study and to find out the opinions of the respondents on print and internet music media. The theoretical part of the bachelor thesis describes …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2024
Identifier:
https://is.ambis.cz/th/np2ow/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 5. 2024
- Supervisor: PhDr. Helena Havlíková
- Reader: PhDr. Vladimíra Hladíková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ÁBELOVÁ, Veronika. \textit{Vývoj hudební publicistiky v českých zemích od 60. let 20. století do současnosti}. Online. Bachelor's thesis. Praha: The College of Regional Development and Banking Institute - AMBIS, a.s. 2024. Available from: https://theses.cz/id/60dcwm/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AMBIS vysoká škola, a.s.AMBIS University
Bachelor programme / field:
Communication studies / Communication studies
Theses on a related topic
-
Hudební publicistika v době zahájení provozu Národního divadla
Filip HEGR -
K formativním funkcím hudební publicistiky v období Československé republiky (1918 - 1938)
Michaela VANĚČKOVÁ -
Časopis Rock&Pop na pozadi současné české hudební publicistiky
Vladimíra Ježková -
Transformace hudebních časopisů s nástupem digitálních platforem
Denisa Budajová -
Komparace jazykové stylizace elektronických a tištěných hudebních magazínů
Aneta POKORNÁ -
Magnitude of Corporate communication with media
Margarita Lapotko -
Media as enterprise
Kuralay Tussupova -
Media is message – (M. McLuhan)
Darya Shiryakova