Bc. Eva Šlesingrová

Master's thesis

Humour and Advertisement: The Language of Paid Partnerships on YouTube

Humour and Advertisement: The Language of Paid Partnerships on YouTube
Abstract:
Placené spolupráce na YouTube jsou poměrně novou formou influencer marketingu. Jedná se o typ reklamy, kde Youtubeři osobně představují produkt přímo ve videu, které je sponzorováno. Tato práce se zaměřuje na použití humoru v rámci reklamní části videa. Pro analýzu bylo vybráno pět reakčních kanálů, u kterých se analyzoval humor z různých aspektů, od teorií, módů po neverbální humor. Analýza byla formo …more
Abstract:
Paid partnerships are quite a new form of influencer marketing. It is a kind of adver-tising where YouTubers personally introduce the product directly in the video that is being sponsored. This thesis focuses on the usage of humour in the advertisement. Five reaction channels were selected for the analysis in which humour was analyzed from various aspects, from theories, modes to nonverbal humour. …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 5. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2023
  • Supervisor: Mgr. Jana Pelclová, Ph.D.
  • Reader: prof. Mgr. Jan Chovanec, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta