Bc. Markéta Pospíšilová

Master's thesis

The Comparison of Selected Fairy Tales by Hans Christian Andersen and Oscar Wilde with Regards to Plot, Characters and Motifs

The Comparison of Selected Fairy Tales by Hans Christian Andersen and Oscar Wilde with Regards to Plot, Characters and Motifs
Abstract:
The aim of this thesis is to compare selected fairy-tales of Hans Christian Andersen and Oscar Wilde. The comparison is done through the analysis of motifs of love, death, pride and of several religious motifs primarily in "The Little Mermaid", "The Nightingale" and "The Emperor's New Clothes" by Hans Christian Andersen and "The Fisherman and His Soul", "The Nightingale and the Rose" and "The Remarkable …more
Abstract:
Cílem práce je porovnat podobnosti a rozdíly mezi pohádkami Oscara Wilda a Hanse Christiana Andersena. Srovnání je provedeno analýzou motivů lásky, smrti pýchy a několika náboženských motivů zejména ve vybraných pohádkách obou autorů a zhodnocením přístupu obou spisovatelů k těmto motivům. Vybranými texty jsou: "Malá mořská víla", "Slavík" a "Císařovy nové šaty" Hanse Christiana Andersena a "Rybář …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2015
Accessible from:: 30. 6. 2015

Thesis defence

  • Supervisor: Sándor Klapcsik, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Pospíšilová, Markéta. The Comparison of Selected Fairy Tales by Hans Christian Andersen and Oscar Wilde with Regards to Plot, Characters and Motifs. Liberec, 2015. diplomová práce (Mgr.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 30.6.2015

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 30. 6. 2015 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická