Bc. Vendula Morávková
Master's thesis
Učitel a nadaný žák na české škole
Teacher and gifted pupil in Czech school
Abstract:
Diplomová práce je věnována výuce nadaných žáků na českých základních školách a jejich učitelům. Teoretická část shrnuje odborné poznatky této problematiky. Empirickou část tvoří výsledky získané z dotazníkového šetření, objasňuje tedy existenci statisticky významné závislosti mezi vybranými sociodemografickými a profesními údaji a znalostí problematiky a charakteristik nadaných.Abstract:
The diploma thesis deals with the education of gifted pupils in Czech primary schools and their teachers. The theoretical part summarizes professional knowledge related to this issue. The practical part presents results of research and informs about the existence of statistical significance between selected sociodemographic and professional data and knowledge of the issue as well as characteristics …moreKeywords
nadání talent nadaný žák identifikace nadaných žáků vzdělávání nadaných žáků metody formy a strategie výuky práce s nadanými žáky přístup učitelů gift gifted pupil identification of gifted pupils education of gifted pupils teaching methods forms and strategies work with gifted pupils teachers‘ approach
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/bx6qt/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 5. 2017
- Supervisor: PaedDr. Jan Šťáva, CSc.
- Reader: doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy
Theses on a related topic
-
Using stories and activities to convey metacognitive knowledge about learning to pupils of secondary education
Ondřej Sojka -
Gifted Children in English Lessons
Hana Chlubná -
Identifikace nadání a mimořádného nadání žáků běžné základní školy
Pavla Francová -
Pohled učitelů 1. stupně ZŠ na jejich vzdělání v oblasti vzdělávání nadaných žáků
Markéta Alexová -
Podpora nadaných žáků při vzdělávání
Gabriela Záveská -
Vhodné postupy vzdělávání nadaných žáků na základní škole a nižším stupni gymnázia
Anna Svobodová -
Vzdělávání nadaných žáků víceletých gymnázií pohledem rodičů
Barbora Etzlerová -
Analýza geomorfologických poměrů Rejvízské hornatiny a její využití pro vzdělávání v rámci moderních metod výuky fyzické geografie se zaměřením na vzdělávání nadaných a podporu talentu
Pavel RUŠAR