Johana Nádvorníková

Bachelor's thesis

Nation Brands Index - postavení České republiky

Nation Brands Index - position of the Czech Republic
Abstract:
V současné době musí hlavně malé státy klást velký důraz na propagaci svých předností a atraktivních vlastností, které mohou světu nabídnout. Česká republika v poslední době vykazuje poměrně výrazné snahy v této oblasti a zapojuje se do propagace své individuality. Tato práce se zabývá Nation Brands Indexem, jako prostředkem měřícím pověst zemí, a postavením České republiky v jeho žebříčku hodnocení …more
Abstract:
Nowadays especially small states really have to focus on the promotion of their strenghts and attractive characteristics that they can offer to the world. The Czech Republic has recently shown quite evident efforts in this area and has joined into the promotion of itself. This thesis focuses on the Nation Brands Index as a mean that measures the image of countries, and on the position of the Czech …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 9. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 6. 2013
  • Supervisor: Jana Peterková
  • Reader: Radka Druláková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/64575

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní studia - diplomacie