Bc. Aneta Hermannová

Bachelor's thesis

Talentové TV pořady: mediatizace, marketizace a celebritizace

Talent TV Shows: Mediatization, Marketization and Celebritization
Abstract:
Bakalářská práce se bude zabývat rozborem 1. ročníku talentové soutěže Česko hledá Superstar a dosavadně posledním ročníkem ČeskoSlovenská Superstar 2018. Hlavním cílem práce bude posouzení, která řada byla úspěšnější z vybraných hledisek. V teoretické části autorka popisuje vztah televize a marketingu, definuje pojem talentové pořady a definuje obě dvě řady Superstar. V praktické části je provedena …more
Abstract:
This bachelor thesis is focusing on the analysis of the 1st season of the Talent TV Show called Česko hledá Superstar (Czech Idol) and the last season of the same show (Československá Superstar 2018/ Czech Slovak Idol). The main aim of the bachelor thesis is to assess, which series was more successful, based on various selected criteria. In the theoretical part, the author describes relationship between …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2020
  • Supervisor: Mgr. Zdeněk Sloboda
  • Reader: Ing. Martin Švehla

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication