Bc. Anna Holubičková

Master's thesis

Education and Videogames - Application and Impact

Education and Videogames - Application and Impact
Abstract:
Hlavním tématem této magisterské práce je poukázat na nevyužitý potenciál počítačových her především jako nástroj pro zlepšení sebevědomí a kompetence studentů při použití jazyka. Cílem práce je ukázat, že komerční počítačové hry a jejich prostředí se podílí na rozvoji jazykových schopností hráčů a také zjistit, které žánry mají v tomto největší potenciál. Práce objasňuje problematiku gamifikace, vzdělávacích …more
Abstract:
The main topic of this diploma thesis is to point out the underused potential of videogames in education as a tool to be used for improving students’ confidence and competence when speaking. The aim is to show that commercial videogames and their environments are a factor in developing language skills of their players and to find out which genres hold the most promise. Thesis explains ideas of gamification …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 1. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 2. 2021
  • Supervisor: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
  • Reader: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta