Bc. Diana Hlubková

Master's thesis

Role marketingu a public relations v informačně-vzdělávacích aktivitách vysokoškolských knihoven

The Role of Marketing and Public Relations within the Informative and Educative Activities of the Universities Libraries
Abstract:
Tématem práce je role marketingu a public relations v informačně-vzdělávacích aktivitách vysokoškolských knihoven. Marketingová teorie je aplikována na prostředí, jehož podstatou je poskytování služeb. Na informační vzdělávání je nahlíženo jako na nezbytnou součást vysokoškolského vzdělávání, kterou je třeba organizovat, plánovat a propagovat. Úspěšná realizace informačního vzdělávání předpokládá segmentaci …more
Abstract:
The subject-matter of the thesis is the role of marketing and public relations within the informative and educative activities of university libraries. The marketing theory is applied to the environment the substance of which is rendering of services. The information education is perceived as an essential part of academic education which must be organized, planned and promoted. Successful implementation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 11. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 1. 2011
  • Supervisor: Mgr. Petra Hornochová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta