Tvorba loga – jak logo vzniká?
Vymyslet a vytvořit kvalitní logo není vždy tak jednoduché, jak se může na první pohled zdát.
Právě fakt, že na Vás některá loga působí samozřejmě, jsou snadno zapamatovatelná a dobře odráží firmu či produkt,
které symbolizují, jsou znaky dobrého loga.
Za vytvořením byť velmi jednoduché grafické značky, která dokonale odráží ducha firmy, stojí často dlouhé hodiny
práce, analýz a úvah.
-
Krok první – analýza
Nejdříve je nutné zjistit maximum informací o firmě či produktu, kterou má logo charakterizovat. Její
sortiment, nabídku, předmět činnosti. Důležité je poznat cílovou skupinu logotypu, ale také pocity a asociace,
které v ní chce firma vzbuzovat. Abychom toto vše zjistili, předchází samotnému procesu návrhu loga dotazník,
na jehož základě zjistíme vše, co pro vytvoření zajímavého a kvalitního logotypu potřebujeme znát.
-
Krok druhý – přemýšlení a inspirace
Známe-li Vaše cíle a požadavky, přichází na řadu fáze přemýšlení a hledání inspirace. Vznikají asociace
a ideové mapy, sbíráme podklady pro samotný proces návrhu. Výsledkem bývá několik motivů či prvků, se kterými
dále pracujeme.
-
Krok třetí – proces návrhu
Nejplodnější fází samotné tvorby loga je zpracovávání motivů a vytváření samotných návrhů, jak logo pojmout.
Často je na jeden motiv vytvořeno několik variací. Klientovi obvykle předkládáme pět až deset různých návrhů,
jak logo uchopit.
-
Krok čtvrtý – korekce a variace
Jakmile vybereme nejzajímavější motiv, nadále jej na základě konzultací a korekcí rozpracováváme do variant,
upravujeme a uhlazujeme do konečné formy, se kterou je spokojen nejen klient, ale také grafik samotný. Úpravy
se obvykle týkají proporcí, tvaru, barev, fontu apod.
-
Krok pátý – finalizace loga
Jsou definitivně dotaženy křivky a proporce loga, stanoveny konkrétní odstíny barev, definován font, logotyp
je připraven ve vektorových formátech, doplněna je inverzní a černobílá verze logotypu.
-
Krok šestý – logomanuál
V závěrečném kroku tvorby logotypu je zpracován podrobný logomanuál, který jasně definuje
logo a všechny jeho podoby, součásti a možnosti aplikace, tedy pravidla pro jeho nejrůznější použití.
-
Krok sedmý – tvorba firemního stylu
Ve většině případů rovnou následuje návrh firemních tiskovin a veškerých součástí vizuelní komunikace firmy,
tedy příprava firemního stylu.
© Návrh loga 2012-2015. Návrh loga - grafické studio - provádíme veškeré grafické práce: návrh loga, firemní
styl, předtisková příprava, tvorba webu, SEO optimalizace.