Napište nám/zavolejte:
+420 775 855 966
info@navrh-loga.cz
Návrh loga na Facebooku:
Poskytli jsme rozhovor pro server podnikatel.cz, který se týkal důležitosti loga pro firmu i úskalí, které s sebou návrh loga přináší.
První dojem je důležitý a právě logo je tím prvním, podle čeho vaši firmu či produkt potenciální zákazníci hodnotí. Logo vám dává nezaměnitelnou tvář a dokáže tak podpořit dojem, který chcete svým produktem či firmou v cílové skupině vzbudit. Už právě vaše logo mne dokáže motivovat ke spolupráci s vámi, nebo od této spolupráce odradit. Dobré logo by tedy mělo působit přesně tak, jak je žádoucí – seriózně × hravě, moderně × tradičně, módně × nadčasově – přičemž tyto vlastnosti se nemusí vylučovat.
Dobré logo by mělo být kvalitně zpracováno, tvořit harmonický celek. Při jeho návrhu je třeba brát ohled na zaměření firmy, cílovou skupinu, ale také na emoce a dojem, které má u této cílové skupiny logo vzbuzovat, jaké hodnoty odrážet. Nejen na toto všechno by se měl grafik při návrhu loga klienta ptát.
Je vhodné, když přímo z loga člověk na první pohled pozná, v jakém oboru firma působí, ikdyž ne vždy toho lze dosáhnout. Profesionálně a amatérsky zpracované logo často pozná na první pohled i lajk. A jde jak o samotný nápad, tak o jeho technické zpracování.
Logo by mělo být nezaměnitelné a snadno zapamatovatelné. Ke kopírování loga by v žádném případě docházet nemělo (jsou i tací "grafici", kteří jdou touto cestou), ale vymyslet jednoduchý a zároveň zcela originální a unikátní symbol nepodobný jinému je dnes takřka nemožné – důležité tedy je, aby logo místně a oborově nekolidovalo s konkurencí.
Vybírat z univerzálních a často zdarma dostupných katalogů log bych určitě nedoporučil. To, že se mi nějaký symbol či font líbí, ještě neznamená, že bude dobře reprezentovat právě mou firmu či produkt.
Každá firma či produkt je unikátní a proto by k návrhu loga mělo být také přistupováno s individuální péčí. Chceme přece již na první pohled své potenciální klienty přesvědčit, že právě můj produkt/služba je pro něj tou pravou volbou. K tomu nám dobré logo může dopomoci.
Jak již zaznělo, logo by nemělo být zaměnitelné s konkurencí, vyberete-li si z takovýchto katalogů logo, je velmi pravděpodobné, že stejné logo již někdo - a často ve vašem oboru - používá.
Obecně je dnes snad ve všech oborech umění trend k minimalismu, elegantní jednoduchosti, čistotě. To se týká i návrhu loga. Stačí se podívat, jak se za posledních několik málo desítek let změnila loga předních firem v takřka každém oboru – mnoho z nich se omezilo na velmi jednoduchý symbol nebo nápis.
Obecně tedy lze říci, že minimalismus dnes vítězí, ale samozřejmě v konkrétních případech nemusí být vůbec vhodné příliš jednoduché zpracování.
Může se zdát, že loga jsou dnes tak jednoduchá, že k jejich návrhu přece nepotřebujete grafika. Ale právě k tak jednoduchému a na první pohled jasnému a logickému logu často vede dlouhá cesta vývoje loga a mnoho alternativních, často značně složitějších návrhů. A často záleží na sebemenších detailech – kompozici, vzájemných proporcích, barvách a dalších aspektech, které by měl grafik při návrhu loga zohlednit tak, aby výsledek působil co nejlepším dojmem.
Logo nalezne uplatnění všude tam, kde chcete jakkoli prezentovat svou společnost či produkt.
Dnes ve většině oborů máme v podstatě dvojí svět – ten reálný a ten online. Prezentace na internetu je samozřejmostí a právě tam se v mnoha podobách logo uplatní. Často je na logo prostor jen několik desítek pixelů, už proto by logo nemělo být příliš složité a členité.
To samé platí v reálném světě – například aplikovat titěrné a složité logo na tužku není dost dobře možné a z marketingového pohledu ani žádoucí. Je tedy vhodné dopředu vědět, kde všude plánuji logo aplikovat. Zda bude na přívěsku na klíče, vyšité na firemní košili nebo kupříkladu na billboardu.
To by měl mít na paměti nejen zadavatel loga, ale také grafik, který bude jeho logo navrhovat a právě snadná aplikovatelnost loga je také jedním z aspektů, podle kterých se pozná dobré logo.
Ještě bych doplnil, že logo nelze vyčlenit z celkové vizuelní identity firmy. Stejně důležité jsou jeho aplikace a provedení všech tiskovin či materiálů, které firma produkuje. Když bude amatérsky zpracovaný hlavičkový papír, vizitka či leták, dobré logo nepomůže.
© Návrh loga 2012-2015. Návrh loga - grafické studio - provádíme veškeré grafické práce: návrh loga, firemní styl, předtisková příprava, tvorba webu, SEO optimalizace.