Alice BRÁDKOVÁ

Bachelor's thesis

Marketing kulturního dědictví

Marketing of cultural heritage
Abstract:
Tato práce se zabývá specifiky marketingu v oblasti kulturních památek. Vychází ze současné situace, ve které mnoho památkových objektů bojuje s nízkou návštěvností. Je zde vymezena role marketingu v této oblasti a podrobně popsány jednotlivé nástroje marketingového mixu. Teoretické poznatky jsou aplikovány na konkrétní příklad, národní kulturní památku, státní zámek Libochovice. Cílem práce je navrhnout …more
Abstract:
This work deals with marketing specifics in the area of historic landmarks. It comes out of current situation, when plenty of ancient monuments fumbles with low visit rate. The marketing objectives in this area are described in detail as well as specific tools of marketing mix. Theoretical knowledge is applied to particular example, national cultural monument, state chateau Libochovice. This work targets …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 3. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 5. 2010
  • Supervisor: PhDr. Alice Reissová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

BRÁDKOVÁ, Alice. Marketing kulturního dědictví. Ústí nad Labem, 2010. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Fakulta sociálně ekonomická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 05. 03. 2010

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Fakulta sociálně ekonomická

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Social and Economic Studies

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Trade and Marketing