Alice BRÁDKOVÁ
Bachelor's thesis
Marketing kulturního dědictví
Marketing of cultural heritage
Abstract:
Tato práce se zabývá specifiky marketingu v oblasti kulturních památek. Vychází ze současné situace, ve které mnoho památkových objektů bojuje s nízkou návštěvností. Je zde vymezena role marketingu v této oblasti a podrobně popsány jednotlivé nástroje marketingového mixu. Teoretické poznatky jsou aplikovány na konkrétní příklad, národní kulturní památku, státní zámek Libochovice. Cílem práce je navrhnout …moreAbstract:
This work deals with marketing specifics in the area of historic landmarks. It comes out of current situation, when plenty of ancient monuments fumbles with low visit rate. The marketing objectives in this area are described in detail as well as specific tools of marketing mix. Theoretical knowledge is applied to particular example, national cultural monument, state chateau Libochovice. This work targets …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 3. 2010
Thesis defence
- Date of defence: 27. 5. 2010
- Supervisor: PhDr. Alice Reissová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BRÁDKOVÁ, Alice. \textit{Marketing kulturního dědictví}. Online. Bachelor's thesis. Ústí nad Labem: University of Jan Evangelista Purkyně in Ústí nad Labem, Faculty of Social and Economic Studies. 2010. Available from: https://theses.cz/id/693dz3/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
BRÁDKOVÁ, Alice. Marketing kulturního dědictví. Ústí nad Labem, 2010. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Fakulta sociálně ekonomická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 05. 03. 2010
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Fakulta sociálně ekonomickáJAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM
Faculty of Social and Economic StudiesBachelor programme / field:
Economics and Management / Trade and Marketing
Theses on a related topic
-
Využití nástrojů marketingu v konkrétním podniku
Petr Kohout -
Role kulturního turismu v marketingu hradů a zámků
Simona Kejvalová -
Sociální sítě v marketingu cestovního ruchu
Barbora Sodomková -
Atraktivita města Libochovice
Jana Němečková -
Marketing a jeho strategie v kryptoměnách
Igor Zavadovský -
Online marketing - komunikační strategie firmy Footshop
Petra Komarovová