Psychologické faktory ovlivňující úspěšnost inzerce při výběru kandidátů – Bc. Hana Řádková
Bc. Hana Řádková
Bachelor's thesis
Psychologické faktory ovlivňující úspěšnost inzerce při výběru kandidátů
Psychological factors affecting the effectiveness of recruitment advertisement
Abstract:
Cílem této studie bylo ověřit vztahy mezi vybranými faktory pracovní inzerce a efektivitou této inzerce u osob v produktivním věku (16-65 let), hledajících zaměstnání na vybraných internetových portálech. Konkrétně byl zkoumán vliv umístění brandu (názvu společnosti) v pracovní inzerci a specificky definovaných znalostí, schopností a dovedností (KSAO) na počet obdržených reakcí. U KSAO byl zkoumán …moreAbstract:
The aim of this study was to examine the relationship between selected factors of job advertisement and the effectiveness of this advertisement for people of working age (16-65 years) seeking employment on certain Internet portals. In particular were investigated, the impact of brand placement (company name) in the job advertisements and the impact of specifically defined knowledge, skills and abilities …moreKeywords
zaměstnanecký branding efekt posledního dojmu efekt prvního dojmu ELM Elaboration likelihood model KSAO znalosti schopnosti dovednosti pracovní inzerce pracovní portál centrální cesta periferní cesta efekt pořadí značka employer branding primacy effect recency effect knowledge skills abilities recruitment advertisement job portal central route peripheral route order effect brand
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/vwmg9/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2017
- Supervisor: Ing. Mgr. Jakub Procházka, Ph.D.
- Reader: Mgr. Marcela Leugnerová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Psychology / Psychology