Michal Děd

Bachelor's thesis

Analýza trhu deníků v České republice

Market analysis of dailies in Czech republic
Abstract:
Tato práce se zabývá trhem deníků v České republice a aplikací nejznámější regresní metody -- metody nejmenších čtverců na marketingová data z této oblasti. Cílem této práce je zjistit, zda lze vysvětlit počet prodaných deníků výdajem do reklamy na jejich propagaci a také cenou těchto novin. V práci používám data za roky 2003 až 2009, které my poskytly z vydavatelství Ringier ČR.
Abstract:
This work deals with the newspaper market in the Czech Republic and application the most known regression methods - ordinary least squares on marketing data from this area. The aim of this work is to determine whether the number of sold newspapers can be explained by the expenditures for advertising for them and the price of newspapers. In this work I use the data for the years 2003 to 2009, which …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 11. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 2. 2010
  • Supervisor: Šárka Lejnarová
  • Reader: Darina Kříčková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/19811