Petra Šťastná

Master's thesis

Specifika marketingu luxusních značek

The specifics of luxury brands marketing
Abstract:
Diplomová práce se věnuje specifikům marketingu luxusního zboží a služeb. V teoretické části práce shrnuje stav dosavadního bádání a vymezuje klíčové po-jmy a koncepty: luxus, luxusní zboží, okázalá spotřeba, přepych apod. Empiric-ká část bude postavena na obsahové analýze inzerátů luxusních značek z dvou tištěných médií.
Abstract:
The thesis is devoted to the specifics of marketing luxury goods and services. In the theoretical part, the thesis summarizes the state of the present research and defines key concepts and concepts: luxury, luxury goods, conspicuous consumption, luxury, etc. The empirical part will be based on the content analysis of the advertisements of luxury brands from two printed media.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 10. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 8. 2018
  • Supervisor: Michal Šimůnek
  • Reader: Tomáš Kincl

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/74743