Petra Šťastná
Master's thesis
Specifika marketingu luxusních značek
The specifics of luxury brands marketing
Abstract:
Diplomová práce se věnuje specifikům marketingu luxusního zboží a služeb. V teoretické části práce shrnuje stav dosavadního bádání a vymezuje klíčové po-jmy a koncepty: luxus, luxusní zboží, okázalá spotřeba, přepych apod. Empiric-ká část bude postavena na obsahové analýze inzerátů luxusních značek z dvou tištěných médií.Abstract:
The thesis is devoted to the specifics of marketing luxury goods and services. In the theoretical part, the thesis summarizes the state of the present research and defines key concepts and concepts: luxury, luxury goods, conspicuous consumption, luxury, etc. The empirical part will be based on the content analysis of the advertisements of luxury brands from two printed media.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 10. 2017
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/74743
Thesis defence
- Date of defence: 27. 8. 2018
- Supervisor: Michal Šimůnek
- Reader: Tomáš Kincl
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/74743
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Marketing luxusních značek
Milena Charvátová -
MARKETING LUXUSNÍCH ZNAČEK: KONSEKVENCE CHOVÁNÍ ČÍNSKÝCH SPOTŘEBITELŮ
Yiying GUO -
Fashion marketing luxusních značek se zaměřením na generaci millennials
Quynh Trang Pham -
Přímý marketing vybraných luxusních značek
Mai Hoa Nguyen -
Marketing luxusní značky Dior
Pavla Sedláková -
Value Incompatibilities Between CSR and Luxury Fashion Brands: A Marketing Perspective
Andrea Maria Ivanof -
The Today's Relevance of Anti-Laws in Luxury Marketing
Madina Ismailova -
X Marketing strategy of luxury brands
Constance Vasak