Marketing moderního umění. Čeští malíři v Paříži v letech 1850 - 1900 – Bc. Filip Švrček
Bc. Filip Švrček
Master's thesis
Marketing moderního umění. Čeští malíři v Paříži v letech 1850 - 1900
Marketing of Modernism. Czech Painters in Paris between 1850 and 1900
Abstract:
První projevy secese umění, jež představuje odklon od akademického kánonu, se začínají projevovat ve druhé polovině 19. století. Centrem umění se stává Paříž a přitahuje tak umělce z Českých zemí. Tato diplomová práce představuje kulturní fenomény, které ovlivnily rozvoj moderního umění, a sleduje, jakým způsobem se naši malíři v novém prostředí prosadili a zda dokázali moderní styl svého díla předat …moreAbstract:
The first manifestations of the secession of art, which represents departure from the academic canon, started in the second half of the 19th century. Paris became the centre of the art and thus it attracted the attention of the artists from the Czech lands. This thesis introduces the cultural phenomena which influenced the development of the modern art and it studies the way in which our painters broke …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 5. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/xupth/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2012
- Supervisor: PhDr. Aleš Filip, Ph.D.
- Reader: doc. Ing. František Svoboda, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Culture Management
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.