Interpretace otevřeného díla ve vybraných digitálních hrách – Bc. Terezie Čechová
Bc. Terezie Čechová
Bachelor's thesis
Interpretace otevřeného díla ve vybraných digitálních hrách
Interpretation of the open work in selected digital games
Abstract:
Bakalářská diplomová práce uplatňuje Ecovu teorii otevřeného díla ve dvou rozdílných hrách. Eco svoji teorii vytvořil v 60. letech, v práci se však neobjevuje otevřené dílo na hudebních skladbách, nýbrž na digitálních hrách. První hrou, na níž teorii uplatním, je SimCity od společnosti Electronic Arts. Úkolem hráče je vybudovat město, ve kterém budou jeho obyvatelé spokojeni. Druhou hrou je World of …moreAbstract:
The bachelor's thesis applies Eco's theory of open work in two different games. Eco developed his theory in the 1960s, but the work does not feature open work on musical compositions, but on digital games. The first game to apply the theory is SimCity from Electronic Arts. The player's task is to build a city in which its inhabitants will be satisfied. The second game is Blizzard's World of Warcraft …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 12. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/lfaib/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 2. 2022
- Supervisor: doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D.
- Reader: doc. Mgr. Jozef Cseres, PhD.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Korelační studie hráčů World of Warcraft na základě jejich povahových rysů
Marek Tlusťák -
World of Warcraft as a Tool for Second Language Acquisition
Vít Měřička -
The lexical complexity of ability and talent tooltips in World of Warcraft
Filip NIEDERBERGER -
The Language of the World of Warcraft Community
David Kurjan -
Zjednodušení digitálních her: případová studie World of Warcraft
Veronika Havelková -
Motivace a locus of control u hráčů World of Warcraft
Marek HRTOŇ -
Transmedial Storytelling in World of Warcraft
Anna ŠTĚPÁNOVÁ -
Čekšmejd: Komunita v CZ/SK cechu Czechmade ve World of Warcraft
Michaela Záligerová