Narrative Methode beim Deutscherwerb in der mehrsprachigen Umgebung der Vorschuledukation – Bc. Zuzana Kačkovičová
Bc. Zuzana Kačkovičová
Master's thesis
Narrative Methode beim Deutscherwerb in der mehrsprachigen Umgebung der Vorschuledukation
Narrative Methode beim Deutscherwerb in der mehrsprachigen Umgebung der Vorschuledukation
Abstract:
This master's thesis deals with the problem of using a narrative method in preschool in the context of bilingual education. The method is Hocus Lotus by Prof. Taeschner, whose aim is to teach children the foreign language naturally by dramatising the stories presented. In the theoretical part, pre-school age and its ontogenetic specifics are approached within the framework of physical, emotional, social …viacAbstract:
Predložená diplomová práca sa zaoberá problematikou využívania naratívnej metódy v predškolskom veku v kontexte bilinguálnej výchovy. Touto metódou je metóda s názvom Hocus Lotus od prof. Taeschner. Jej cieľom je deťom prirodzene predstaviť cudzí jazyk cez dramatizáciu pripravených príbehov. V teoretickej časti je priblížený predškolský vek a jeho ontogenetické špecifiká v rámci telesného a kognitívneho …viac
Jazyk práce: German
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 13. 12. 2021
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/n38i2/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 31. 1. 2022
- Vedúci: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Alice Brychová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / odbor:
Lower Secondary School Teacher Training in German Language / Lower Secondary School Teacher Training in German Language
Práce na příbuzné téma
- Žádné práce na příbuzné téma.