Bc. Zuzana Kačkovičová

Master's thesis

Narrative Methode beim Deutscherwerb in der mehrsprachigen Umgebung der Vorschuledukation

Narrative Methode beim Deutscherwerb in der mehrsprachigen Umgebung der Vorschuledukation
Abstract:
This master's thesis deals with the problem of using a narrative method in preschool in the context of bilingual education. The method is Hocus Lotus by Prof. Taeschner, whose aim is to teach children the foreign language naturally by dramatising the stories presented. In the theoretical part, pre-school age and its ontogenetic specifics are approached within the framework of physical, emotional, social …viac
Abstract:
Predložená diplomová práca sa zaoberá problematikou využívania naratívnej metódy v predškolskom veku v kontexte bilinguálnej výchovy. Touto metódou je metóda s názvom Hocus Lotus od prof. Taeschner. Jej cieľom je deťom prirodzene predstaviť cudzí jazyk cez dramatizáciu pripravených príbehov. V teoretickej časti je priblížený predškolský vek a jeho ontogenetické špecifiká v rámci telesného a kognitívneho …viac
 
 
Jazyk práce: German
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 13. 12. 2021

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 31. 1. 2022
  • Vedúci: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
  • Oponent: PhDr. Alice Brychová, Ph.D.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Masaryk University

Faculty of Education

Master programme / odbor:
Lower Secondary School Teacher Training in German Language / Lower Secondary School Teacher Training in German Language

Práce na příbuzné téma