The Noise–Pitch Continuum in Timbral Music – Juhani Vesikkala
Juhani Vesikkala
Disertační práce
The Noise–Pitch Continuum in Timbral Music
Kontinuum šumu a tónu v témbrové hudbě
Anotace:
The rich acoustic world of noisy sounds has been used to different effects bycomposers during the last decades. However, only limited theorisation exists ofnoise composition and methodical saturated timbral composition, a lack whichthis study will address. Analysis of musical scores is conducted on recent worksby acclaimed composers such as Bauckholt, Furrer, and Sciarrino. Passages areanalysed using …víceAbstract:
Kontinuum bílého šumu a tónu v témbrově orientované hudbě.V posledních desetiletích využívají skladatelé akusticky bohatý svět šumověorientovaných zvuků k různým efektům. Existuje ale pouze omezená teoretickáreflexe šumově orientované, respektive témbrově orientované kompozice, což jetéma, kterým se zabývá tato studie. Nejnovější díla uznávaných skladatelů, jakonapř. Bauckholt, Furrer a Sciarrino, …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 6. 2022
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/16732
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 9. 2022
- Vedoucí: Michal RATAJ
- Oponent: Luboš MRKVIČKA
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 25. 10. 2022 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaDoktorský studijní program / obor:
Hudební umění / Skladba a teorie skladby
Práce na příbuzné téma
- Žádné práce na příbuzné téma.