Juhani Vesikkala

Disertační práce

The Noise–Pitch Continuum in Timbral Music

Kontinuum šumu a tónu v témbrové hudbě

Anotace:
The rich acoustic world of noisy sounds has been used to different effects bycomposers during the last decades. However, only limited theorisation exists ofnoise composition and methodical saturated timbral composition, a lack whichthis study will address. Analysis of musical scores is conducted on recent worksby acclaimed composers such as Bauckholt, Furrer, and Sciarrino. Passages areanalysed using …více
Abstract:
Kontinuum bílého šumu a tónu v témbrově orientované hudbě.V posledních desetiletích využívají skladatelé akusticky bohatý svět šumověorientovaných zvuků k různým efektům. Existuje ale pouze omezená teoretickáreflexe šumově orientované, respektive témbrově orientované kompozice, což jetéma, kterým se zabývá tato studie. Nejnovější díla uznávaných skladatelů, jakonapř. Bauckholt, Furrer a Sciarrino, …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 6. 2022

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 13. 9. 2022
  • Vedoucí: Michal RATAJ
  • Oponent: Luboš MRKVIČKA

Citační záznam

Plný text práce

Právo: Autor udělil v licenci souhlas s:
In the license agreement the author has granted the following:

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • Soubory jsou od 25. 10. 2022 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. Knihovna

Akademie múzických umění v Praze

Hudební a taneční fakulta

Doktorský studijní program / obor:
Hudební umění / Skladba a teorie skladby

Práce na příbuzné téma

  • Žádné práce na příbuzné téma.