Bc. Tereza Bělíková

Master's thesis

Vnímání míry podpory autonomie ve výchově a vzdělávání žáků základní školy

Perception of Autonomy Support Rate in Upbringing and Education of Children of Primary School Age
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá vnímáním míry podpory autonomie u žáků základní školy. Teoretická část je rozdělena na tři kapitoly. První kapitola vymezuje školní věk- jeho psychologická specifika a věkové zařazení jedinců školního věku, druhá se věnuje vymezení výchovy v rodině, v poslední kapitole teoretické části je práce zaměřena na vzdělávání a vlivy rodiny na tuto oblast. Praktická část zjišťuje …more
Abstract:
This thesis looks into how primary school children perceive support of autonomy. The theo-retical part is divided into three chapters. The first chapter defines school age and its psy-chological characteristics, age range of school children. The second chapter defines family upbringing and the last chapter of the theoretical part focuses on education and the influ-ence the family has over this area …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2017

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Bělíková, Tereza. Vnímání míry podpory autonomie ve výchově a vzdělávání žáků základní školy. Zlín, 2017. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe