Bc. Jan Voitl

Bachelor's thesis

Klamavá reklama

Misleading advertising
Abstract:
Tématem bakalářské práce je klamavá reklama. Zabývá se problematikou nekalého soutěžního jednání a souvisejících témat. Součástí práce jsou teoretické poznatky z oblasti hospodářské a nekalé soutěže, reklamy a její regulace. Zvláštní pozornost je věnována právní úpravě a možnostem ochrany proti klamavé reklamě.
Abstract:
The theme of bachelor thesis is misleading advertising. It deals with the issue of unfair competitive practices and related topics. Part of the thesis are theoretical knowledge in the field of competition and unfair competition, advertising and its regulation. Special attention is paid to the legal regulation and possibilities of protection against misleading advertising.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 6. 2015
  • Supervisor: JUDr. Taťana Sommerová
  • Reader: JUDr. Petr Čechák, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Legal Specialization / Law and Business