Bc. Jan Vymětal

Master's thesis

Transformace procesů IT Service Managementu podle ITIL

Transformation of IT Service Management processes according to ITIL
Abstract:
Tato práce se zabývá problematikou vylepšování procesů podle ITIL. V úvodu se obecně zabývá přínosy knihovny ITIL a klíčovými myšlenkami pro správu služeb IT, poskytováním údržby informačních systémů a procesním řízením. Na základě těchto poznatků se v další části zaměří na analýzu situace v konkrétní organizaci, která vznikla snahou o přechod na ITIL. Jsou zhodnocena možná řešení a stanoveny cíle …more
Abstract:
This thesis deals with improvement of processes according to ITIL. The introduction generally describes benefits of using the ITIL Library and the key ideas regarding IT Service Management, maintenance of information systems and process management. Based on this knowledge, in the following chapters the thesis focuses on analyzing current situation in a specific organization; the situation occurred …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 1. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 2. 2014
  • Supervisor: Ing. Petr Adámek
  • Reader: Mgr. Jiří Kolář, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatiky

Masaryk University

Faculty of Informatics

Master programme / field:
Applied Informatics / Service Science, Management and Engineering