Sebereflexe : klíč k profesnímu růstu učitele mateřské školy – Bc. Jana Jobová
Bc. Jana Jobová
Bachelor's thesis
Sebereflexe : klíč k profesnímu růstu učitele mateřské školy
Self-reflection: the key to the professional growth of a preschool teacher
Abstract:
ANOTACE: Bakalářská práce pojednává o sebereflexi učitelek mateřských škol. Klade si za cíl zjistit, zda učitelky sebereflexi provádí a jak často, jaké je jejich celkové povědomí o sebereflexi, a jak pomocí sebereflexe mění své přístupy vůči svěřeným dětem. Teoretická část vymezuje pojmy sebereflexe, reflexe, profesní kompetence, osobnost učitele. V této části jsou popsány metody, funkce a fáze sebereflexe …moreAbstract:
ABSTRACT: The bachelor thesis deals with self-reflection of preschool teachers. It aims to find out if teachers are proceeding self-reflection and how often. Which tools are they using for self reflection. What is their overall awarness about self-reflection, and how they use it to change their attitude towards committed children. Theoretical part defines the terms of self-reflection, reflection, competence …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 12. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/sf8iw/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 2. 2019
- Supervisor: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Pre-school and After-school Education / Pre-school Teacher Training
Theses on a related topic
-
Reflexe a sebereflexe učitelů tělesné výchovy
Ondřej Černý -
Sebereflexe učitelky mateřské školy v praxi
Hana Kolaříková -
Sebereflexe a sebehodnocení diagnostické a intervenční kompetence v práci učitelky mateřské školy speciální
Vladislava KAISEROVÁ -
Sebereflexe, supervize a další vzdělávání pedagogických pracovníků
Jana Karasová -
Sebereflexe v profesním růstu učitele MŠ
Petra KUCHAŘOVÁ -
Sebereflexe jako součást profesního rozvoje učitelky mateřské školy
Barbora Čapková -
Rozvoj komunikativní, sociální a personální klíčové kompetence v mateřských školách
Romana Fraňková -
Klíčové kompetence a jejich pojetí u učitelů primární školy
Martin Ptáčník