Ing. Kateřina Šulcová

Doctoral thesis

Optimalizace oběhů vozidel a osádek v městské hromadné dopravě

Vehicle and crew scheduling optimization for public transport
Abstract:
Při zoběhov?án?í vozidel pokrýv?áme množinu včech spoj?ů z jízdního řádu vozidly. Minimální počet potřebných vozidel je d?án hlavně počtem spoj?ů ve špičce, kdy je hustota spoj?ů nejvyšší. V t?éto pr?áci navrhujeme zp?ůsob detekce minimálního počtu spoj?ů (tzv. kritick?ých spoj?ů) takov?ých, že jejich odebráním z ?úlohy zoběhování vozidel sn?ížíme počet potřebn?Lych vozidel. Určíme velikost množiny …more
Abstract:
Vehicle scheduling problem addresses the task of assigning vehicles to cover all trips in a timetable. Minimum number of vehicles is determined by the number of trips in the peak hours of demand. In this work, we propose an approach to detect the minimal set of trips (critical trips), such that omitting them allows to lower the amount of necessary vehicles. We give overview of the size of the set of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 5. 2021
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: doc. Ing. Radovan Soušek, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Šulcová, Kateřina. Optimalizace oběhů vozidel a osádek v městské hromadné dopravě. Pardubice, 2021. disertační práce (Ph.D.). Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera

University of Pardubice

Faculty of Transport Engineering

Doctoral programme / field:
Technique and Technology in Transport and Communications / Technology and Management in Transport and Telecommunications: Technology