Utváření hodnotových orientací a životního stylu jedinců pod vlivem marketingové komunikace – Bc. Daniel Havlíček
Bc. Daniel Havlíček
Master's thesis
Utváření hodnotových orientací a životního stylu jedinců pod vlivem marketingové komunikace
Impact of marketing communication on value orientations and the life-style
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vlivem marketingové komunikace na životní styl a hodnotové orientace jedinců. V teoretické části jsou zpracovány poznatky ohledně hodnotových orientací, jejích druhů, faktorů ovlivňujících hodnotové orientace a pojmy související s touto problematikou. Další kapitola se zabývá životním stylem jedince, především druhy jednotlivých stylů a souvisejícími pojmy s touto problematikou …moreAbstract:
This thesis deals with impact of marketing communication on lifestyle and value orientation of individuals. Its theoretical part presents and processes first the knowledge of and findings regarding value orientation, identifies value orientation types, impact factors thereof and other concepts related to this area of problems. The following chapter examines individual lifestyles, particularly the lifestyle …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2020
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/wcl5t/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 7. 2020
- Supervisor: PhDr. Petra Raudenská, Ph.D.
- Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HAVLÍČEK, Daniel. \textit{Utváření hodnotových orientací a životního stylu jedinců pod vlivem marketingové komunikace}. Online. Master's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2020. Available from: https://theses.cz/id/6mk1va/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků -
HR marketing communication. The Importance of HR marketing for Employer Brand.
Ekaterina Akhmedova -
Communication as load bearing element of marketing communication
Jiří Pivrnec -
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Roman Sarychev -
The ethical issues in marketing communication
Anastasia Andreeva -
Ethical issues in marketing communication
Karina Khaddad -
Data Mining and Its Effective Utilization in Marketing Communication
Serpil Boyraz -
The role of new media in a modern marketing communication
Petra Nagajdová