Bc. Jan Andrš

Bachelor's thesis

Nesoulad herní a narativní roviny ve videohrách

Ludonarrative Dissonance in Videogames
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na nesoulad mezi herní a narativní rovinou v ideologickém diskurzu vybrané videohry. Tento nesoulad nám umožňuje nahlédnout na videohry jako na ideologicky komplexní a nesourodé artefakty a zkoumat je jako sociokulturní fenomény. V teoretickém rámci práce vychází z kritické kulturní analýzy Douglase Kellnera a na něj navazujících autorů. Cílem práce je provést kritickou …more
Abstract:
The thesis focuses on ludo-narrative dissonance in videogames‘ ideological discourse. Ludo-narrative dissonance dissonance allows us to analyze videogames as ideologically complex and diverse socio-cultural phenomenon. In its theoretical framework, the thesis is building on critical cultural analysis presented by Douglas Kellner and related authors. The objective of the thesis is to perform a critical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 5. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2021
  • Supervisor: Mgr. Bc. Silvester Buček
  • Reader: Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media