Nástroje fundraisingu v neziskových organizacích - experimentální přístupy – Bc. Ľuboš Turis
Bc. Ľuboš Turis
Master's thesis
Nástroje fundraisingu v neziskových organizacích - experimentální přístupy
Fundraising in non profit organisations - experimental approach
Abstract:
With the usage of a field experiment, the work aims to test the presence of a behavioral phenomenon, the anchoring effect in donor decision-making, and its applicability in fundraising practice. The results of the thesis show that by using the anchoring effect in the form of providing higher proposed amounts, it is possible to increase the average donated amount statistically significantly. The results …moreAbstract:
Cieľom práce je za využitia poľného experimentu testovať prítomnosť behaviorálneho javu efektu kotvenia v darcovskom rozhodovaní sa a jeho využiteľnosť vo fundraisingovej praxi. Výsledky práce ukazujú, že využitím efektu kotvenia v podobe poskytnutia vyšších navrhovaných čiastok je možné štatisticky signifikantne zvýšiť priemernú darovanú sumu. Výsledky taktiež naznačujú, že na nepravidelných darcov …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 1. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/dt58i/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 1. 2023
- Supervisor: prof. Mgr. Jiří Špalek, Ph.D.
- Reader: Ing. Marie Hladká, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
TURIS, Ľuboš. \textit{Nástroje fundraisingu v neziskových organizacích - experimentální přístupy}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Economics and Administration. 2023. Available from: https://theses.cz/id/6mm3ua/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Public Economics and Administration / Public Economics and Administration
Theses on a related topic
-
Vplyv sladkosti zdarma na výšku prepitného
Matej Šimko -
Percepce crowdfundingových kampaní pro neziskový sektor: eye-trackingový experiment
Markéta Veselková -
Efekt odpočtu "30 % základu daně"
Jakub Mikel -
Heuristika ukotvení, možnosti využití v podnikové praxi
Tereza Šimková -
Heuristika pro výchozí nastavení správce paměti Shenandoah
Jan Blizňák -
Heuristika pro optimalizaci tras od dodavatelů
Marek Daniel -
Antispamová heuristika založená na neuronových sítích
Martin MALÍK -
Randomizovaná heuristika pro úlohu listonoše s kapacitami
Lenka Rýdlová