Bc. et Bc. Vito Nikolič

Bachelor's thesis

Formát limitovaného videa, nový prostor pro sdílení, zábavu, komunikaci, marketing a umění

Limited video format, new place for sharing, entertainment ,communication, marketing and art
Abstract:
Náplní této práce je popsání obsahu nově vzniklého fenoménu limitovaných videí, který vznikl roku 2013, po spuštění aplikace založené na principu produsage - Vine spadající pod společnost Twitter, která umožňuje svým uživatelům vytvářet videa o délce šesti a půl vteřiny. Na limitovaná videa bylo zprvu nahlíženo pouze jako na novou formu zábavy, ale už po prvním roce užívání se stala téměř svébytným …more
Abstract:
Thesis deal with newly came format of short video made by applications, which are at the same time social networks in 2013 based on produsage principle - Vine which is own by Twitter, and users can make a short video in lenght six and half second. This app was use for first time such as medium for fun but after that came ordinary fenomenom in communication, marketing and last but not least in art.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 8. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 9. 2016
  • Supervisor: Mgr. Viktor Pantůček, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Alina Matějová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta