Atributy Acceptance and Commitment therapy (ACT) v kontextu syndromu vyhoření u studentů medicíny. – Bc. Kateřina Petříková
Bc. Kateřina Petříková
Bachelor's thesis
Atributy Acceptance and Commitment therapy (ACT) v kontextu syndromu vyhoření u studentů medicíny.
Attributes of acceptance and commitment therapy (ACT) in the context of burnout syndrome in medical students.
Abstract:
Syndrom vyhoření bývá nejčastěji spojován s pomáhajícími profesemi, nicméně rostoucí množství průzkumů dokazuje, že syndrom postihuje mnohem širší skupinu osob, na kterou jsou obecně kladeny zvýšené nároky. V posledních letech roste počet zahraničních studií, které poukazují na vyšší prožívanou míru syndromu vyhoření již u studentů medicínských oborů. Předkládaná bakalářská práce se soustředila na …moreAbstract:
Burnout syndrome is most often associated with helping professions, however a growing number of research shows that the syndrome affects a much wider group of people, who are exposed to increased demands. In recent years, the number of foreign studies has been pointing to a higher intensity of burnout syndrome among medical students. The presented bachelor thesis focused on mapping the prevalence of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 5. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ww25y/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2021
- Supervisor: PhDr. Dalibor Vobořil, Ph.D.
- Reader: Mgr. Veronika Koutná, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PETŘÍKOVÁ, Kateřina. \textit{Atributy Acceptance and Commitment therapy (ACT) v kontextu syndromu vyhoření u studentů medicíny.}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2021. Available from: https://theses.cz/id/6p37nh/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Psychology / Psychology