Mgr. Pavel Pátek

Bachelor's thesis

Využití anatomie pohybového aparátu člověka pro tvorbu charakteru v programu 3ds Max

Application of the Anatomy of the Human Locomotion for Designing the Character in 3ds Max
Abstract:
Ve své bakalářské práci se zabývám problémem, jak navrhnout a vymodelovat imaginární charakter tak, aby co nejpřesvědčivěji zachovával proporce a zákonitosti pohybu lidského těla. Práce je určena pro uživatele programu 3ds Max, kterým umožní pochopit nejdůležitější tvarové a funkční vztahy pohybového aparátu člověka a usnadní jim tak práci při tvorbě charakteru. Podstatnou část práce jsem věnoval studiu …more
Abstract:
Designing a humanlike character is the topic of this bechelor thesis. The first part deals with the anatomy of human locomotion. In practical part I apply knowledge in human anatomy to design an imaginary character and use 3ds Max to model it.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 5. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 2. 2009
  • Supervisor: MgA. Helena Lukášová, ArtD.
  • Reader: RNDr. Vít Kovalčík, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatiky