Bc. Adam Steger, BSBA
Master's thesis
Global marketing and local culture
Global marketing and local culture
Abstract:
Diplomová práce zdůrazňuje důležitost stanovení správných mezinárodních expanzních strategií pro firmy nejen z pohledu ekonomie, ale také ze sociologického hlediska. Teoretická část práce se zaměřuje především na analýzu dat z literatury o mezinárodním marketingu, globalizaci a sociologii. Hlavním cílem praktické části práce je analýza chování spotřebitelů v Rumunsku, a pomocí kvantitativního výzkumu …moreAbstract:
Thesis underlines the importance of setting up proper international expansion strategies for companies not only from the economical point of view but sociological standpoint as well. Theoretical part of the thesis focuses mostly on analysis of data from the literature about international marketing and globalization. The main goal of the practical part of the thesis is to observe Romanian consumer behaviour …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 7. 2020
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/xgwuu/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 8. 2020
- Supervisor: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
- Reader: Ph.D. Vadim Semenenko, MBA
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Internationalisation of business and global marketing
Munira Iadgarova -
Internationalisation of business and global marketing
Oleksandra Sokalska -
A Framework For Embedding A Strong Brand-Oriented Culture And Its Implications For Enterprises: African And European MSMEs' Evidence
Christian Nedu Osakwe -
Global Marketing and Local Culture: The Case of Škoda in Turkey
Aybüke Uzsoylu -
Belonging to a group; Group identity and consumer culture
Eva Pilmaierová -
Impact of Apple's Culture on Consumer Behaviour
Sergio Mauricio Soto Cueto