Bc. Adam Steger, BSBA

Master's thesis

Global marketing and local culture

Global marketing and local culture
Abstract:
Diplomová práce zdůrazňuje důležitost stanovení správných mezinárodních expanzních strategií pro firmy nejen z pohledu ekonomie, ale také ze sociologického hlediska. Teoretická část práce se zaměřuje především na analýzu dat z literatury o mezinárodním marketingu, globalizaci a sociologii. Hlavním cílem praktické části práce je analýza chování spotřebitelů v Rumunsku, a pomocí kvantitativního výzkumu …more
Abstract:
Thesis underlines the importance of setting up proper international expansion strategies for companies not only from the economical point of view but sociological standpoint as well. Theoretical part of the thesis focuses mostly on analysis of data from the literature about international marketing and globalization. The main goal of the practical part of the thesis is to observe Romanian consumer behaviour …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 7. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 8. 2020
  • Supervisor: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
  • Reader: Ph.D. Vadim Semenenko, MBA

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication