Bc. Simona Pečinková
Master's thesis
Nová světová centra obchodu
New World Trade Centres
Abstract:
Tématem mé diplomové práce jsou nová světová centra obchodu - TIMBI (Turecko, Indie, Mexiko, Brazílie a Indonésie). V úvodu práce jsem se zaměřila na historii a vývoj světového obchodu, obecnou charakteristiku rozvojových zemí a na současný stav ekonomiky. Práce se dále zabývá vybranými podniky České republiky z různých průmyslů, které mají u nás tradici. Cílem diplomové práce je shromáždění a analyzovaní …moreAbstract:
The new worlwide business centers such a Turkey, India, Mexico, Brazil and Indonesia ( TIMBI ) haven been chosen as the theme of the thesis. Introduction of the thesis is dedicated to history and developments in world trade, general characteristics of developing countries as well as current economical situation. Thesis also deals with selected Czech companies as a smybol of tradition. The thesis aims …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2015
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/s2rab/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2015
- Supervisor: JUDr. Josef Novák
- Reader: Ing. Naděžda Petrů, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance
Theses on a related topic
-
Finanční analýza společnosti Stora Enso Wood Products s.r.o. ve Ždírci a Plané
Pavla Ptáčková -
Souvislost mezi mzdovou politikou a výkonností podniku JEZZ, s.r.o.
Monika Troupová -
Racionalizace výrobních zdrojů ve společnosti Clever Company s.r.o.
Jakub Cigr -
Návrh komunikační strategie značky SYNER, s.r.o.
Markéta Váňová -
Finanční analýza firmy Eiffage Construction Česká republika s.r.o.
Andrea Matoušková -
Zavedení certifikace ISO 22000 v podniku Astroprint, s.r.o.
Ivona Jonášová -
Analýza marketingových komunikací společnosti KR Real, s.r.o.
Karolína Kalovská -
Jaké faktory rozhodují o výběru potravin u spotřebitele v ČR
Marcela KLÍMKOVÁ