Vojtěch Švagr

Master's thesis

Podnikatelské prostředí, obchodní zvyklosti a kulturní specifika Indie s přihlédnutím ke zkušenostem firmy Adventura, s.r.o.

Business environment, negotiation habits and specific cultural differences of India based on the experience of Czech travel agency Adventura, s.r.o.
Abstract:
Tato práce je seznámením s přitažlivým ekonomickým prostředím a potenciálem trhu Indie nejen pro české podnikatele a firmy. Důležitá je i snaha proniknout do mentality Indů. Respekt a úcta ke kulturám, tzv. mezikulturní vnímaní, je základem mezinárodního jednání a světového obchodu. Teoretická část práce je věnována základním charakteristikám indického teritoria od základních informací po aktuality …more
Abstract:
The thesis deals with an attractive economic environment of India and its market capacity. Besides, it is focused on people's mentality and specific cultural differences. Their knowledge together with cultural respect forms the ground of international trade negotiation. Basic territory characteristics are debated afterwards as well as bilateral foreign trade between India and Czech Republic. Nevertheless …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 12. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 9. 2009
  • Supervisor: Miroslava Zamykalová
  • Reader: Jana Přikrylová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/15886