Preludia F. Chopina, A. N. Skrjabina a C . Debussyho - srovnání – Denny Hozman
Denny Hozman
Diplomová práce
Preludia F. Chopina, A. N. Skrjabina a C . Debussyho - srovnání
Preludes by F. Chopin, A. N. Scriabin and C. Debussy - Comparison
Anotace:
Cílem práce je seznámit čtenáře s cykly preludií F. Chopina, A. N. Skrjabina a C. Debussyho a tyto mezi sebou porovnat. K tomu poslouží 3 srovnávací kritéria: 1.) mimohudební, 2.) hudebně teoretická a 3.) hudebně praktická. Kritéria 2.) a 3.) jsou zkoumána na základě analýzy konkrétních vybraných skladeb z vyklů. Jejich zjištěné společné znaky a rozdíly jsou pak shrnuty na konci každé kapitoly.Abstract:
The subject of this thesis is to present the cycles of the preludes composed by F. Chopin, A. N. Scriabin and C. Debussy and to compare them with each other. 3 sorts of criteria will be chosen for that: 1) non-musical criteria, 2) music theory criteria and 3) will be researched through the analysis of chosen music pieces from the cycles. Their common features and differences will be summarized at the …víceKlíčová slova
hudební analýzyKlíčová slova
preludiumObhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 5. 6. 2015
- Vedoucí: Ivan KLÁNSKÝ
- Oponent: Ivo KAHÁNEK
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: a) rozmnožováním díla jakýmikoliv prostředky a v jakékoliv formě, včetně formy elektronické b) bezúplatným rozšiřováním originálu Školního díla nebo jeho rozmnoženin pořízených podle písm. a) d) vystavováním originálu díla nebo jeho rozmnoženin podle písm. a) e) sdělováním veřejnosti všemi způsoby uvedenými v ustanovení § 18 až 23 autorského zákona, zejména pak živým provozování Školního díla a jeho přenosem a zpřístupňováním Školního díla způsobem, že kdokoliv může mít k němu přístup na místě a v čase podle své vlastní volby (tzn. především v síti Internet na webových stránkách Nabyvatele). In the license agreement the author has granted the following: a) by copying the University Work in any media and any form, including electronic form b) by disseminating the original of the University Work free of charge or copying it as described in a) hereof d) by issuing the original of the University Work or copying it as described in a) hereof e) by relaying it to the public in all forms stated in the provision of Sections 18 to 23 of the Copyright Act, particularly by the live performance of the University Work and its transmission and by publishing the University Work so that anyone can have access to it in a place and time of their choice (i.e. chiefly on the Assignee?s websites on the Internet)
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 12. 2. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaMagisterský studijní program / obor:
Hudební umění / Klavír
Práce na příbuzné téma
-
Absolventský koncert 17.2.2020
Petr Zapletal -
A.N. Skrjabin: Preludia op. 11, dílo v duchu Chopinově
Veronika Baslová -
Úpravy Stravinského Pulcinelly
Hana Střelcová -
Úpravy Stravinského Pulcinelly
Hana Střelcová -
Camille Saint-Saëns a Vincent d'Indy, Gabriel Fauré a Maurice Ravel, Claude Debussy - generační a osobnostní odlišnosti v nahlížení na nacionalismus a vlastenectví ve francouzské hudbě za první světové války u vybraných předních francouzských komponistů
Patrik Červák -
Claude Debussy - Klavírní trio č. 3 G dur
Marie Halíková -
La marginalité dans les romans de Claude Jasmin
Eliška Šidíková -
Les criminels homosexuels dans Being at Home With Claude de René-Daniel Dubois, Les Feluettes de Michel Marc Bouchard et Le Polygraphe de Robert Lepage
Eva Šoltésová