Moc krásy, erotický kapitál a společenský význam make-upu. – Kateřina Černá
Kateřina Černá
Bachelor's thesis
Moc krásy, erotický kapitál a společenský význam make-upu.
The power of beauty, beauty capital and the social significance of makeup.
Abstract:
Bakalářská práce objasňuje pojem erotického kapitálu a fenoménu krásy. Zabývá se otázkou, z jakého důvodu máme potřebu se zkrášlovat a jak daleko jsme schopni ve vylepšování sami sebe zajít. Teoretická část se zabývá pojmem krásy a vysvětluje termín erotického kapitálu, jeho rozdělení a význam ve společnosti i ve světě marketingu. V následující praktické části se již přímo zaměřím na rozhovory s respondenty …moreAbstract:
The bachelor thesis clarifies the concept of erotic capital and the phenomenon of beauty. It deals with the question of why we need to beautify ourselves and how far we are able to go in improving ourselves. The theoretical part deals with the concept of beauty and explains the term erotic capital, its distribution and meaning in society and in the world of marketing. In the following practical part …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2023
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/xeboy/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2023
- Supervisor: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
- Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
On Two Means of Revision in Thomas King's Green Grass, Running Water: the Importance of the Element of Water and the Subversion of the Finality of the Concept of One Beginning and One End
Jiří Šalamoun -
The lobby of a province in the Committee of the Regions and the effect of the internal organisation
Claudia van der Pol -
Transmitting the personal image on corporations, brands and products as a marketing communication tool
Ilya Abdrakhmanov -
Transmitting the personal image on corporations, brands and products as a marketing communication tool
Artur Zhuravlev -
Transmitting the personal image on corporations, brands and products as a marketing communication tool
Bakhtiyar Sissengali -
Image turistické destinace Uzbekistán z pohledu českých návštěvníků
Sardor Hudaybergenov -
Osobní branding jako součást profesionální image
Kateřina Macůrková -
Key Reasons Behind the Success of Netflix
Simona Miškóciová