Kateřina Sequensová

Master's thesis

Klamání spotřebitele se zaměřením na reklamu v ČR a v zahraničí

Consumer deception focused on advertising in the Czech Republic and abroad
Abstract:
Cílem diplomové práce je poukázat na různé formy klamání spotřebitele. Jedná se zejména o klamavé a agresivní praktiky, s nimiž se spotřebitelé setkávají v běžném životě, a které mnohdy přesahují hranice akceptovatelnosti vymezené právními úpravami. Zřetel je brán především na reklamu, která silně ovlivňuje rozhodování spotřebitele při nakupování. Obsahem této práce jsou také právní prostředky, jimiž …more
Abstract:
The main aim of my thesis is to identify various forms of consumer deception. These include misleading and aggressive practices that consumers encounter in everyday life and which often exceed limits of acceptability regulated by legislation. The thesis emphasises primarily advertising which strongly affects consumer decision-making for buying. Legal means of protection against deception are included …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 10. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 2. 2013
  • Supervisor: Jiřina Hásová
  • Reader: Lucie Čabanová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/34867