Vztah pobočky a centrály nadnárodní společnosti - autonomie pobočky – Bc. Tereza Svítilová
Bc. Tereza Svítilová
Master's thesis
Vztah pobočky a centrály nadnárodní společnosti - autonomie pobočky
Headquarter-subisidary relationship - the subsidiary autonomy
Abstract:
Cílem této výzkumné práce je zjistit, do jaké míry vstupuje centrála do rozhodování ve třech oblastech na třech úrovních hierarchie ve specifickém typu pobočky centra sdílených služeb. Výzkum bere v úvahu dvě časová období před a po pandemii Covid-19 a porovnává výsledky mezi sebou. Na úvod je představena nadnárodní společnost a centrum sdílených služeb a také organizační strategie, která má za cíl …moreAbstract:
The purpose of this study is to research to what extent the headquarter influences the decision-making autonomy of a Shared Service Centre in three functions and three hierarchy levels. This research is conducted during the Covid-19 pandemic and compare results from before and after Covid-19. Firstly, the multinational corporation and shared service centre are introduced. Organisational strategy chapter …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 7. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/k5ms1/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 9. 2020
- Supervisor: Ing. Bc. Sylva Žáková Talpová, Ph.D.
- Reader: prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SVÍTILOVÁ, Tereza. \textit{Vztah pobočky a centrály nadnárodní společnosti - autonomie pobočky}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Economics and Administration. 2020. Available from: https://theses.cz/id/6z7squ/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economy and Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Organization Culture and Growing Strategy in Multinational Corporations
Yuchen Si -
International Employer Branding: A Comparative Analysis and Evaluation of Global Strategies in Multinational Corporations
Malin Kasselmann -
Leadership Style and Organizational Culture
Cevher Cevat Akten -
Market Entry Strategy of the Global Corporations on the Markets of China
Ziye Zhao -
Brand management as a positioning strategy for a global tech corporate brand
Andrey Laptev -
Vztah pobočky a centrály nadnárodní společnosti
Artem Borovko -
Řízení měnového rizika v nadnárodní společnosti
Jakub Patkoš -
Vyhodnocení dopadu cenových strategií nákupu v nadnárodní společnosti
Pavla Vitková