Genre Analysis of Selected Direct E-mail Newsletters – Jaroslava KOŘENÁ
Jaroslava KOŘENÁ
Bachelor's thesis
Genre Analysis of Selected Direct E-mail Newsletters
Genre Analysis of Selected Direct E-mail Newsletters
Abstract:
The aim of the bachelor thesis is to conduct a genre analysis of selected direct e-mail newsletters. the theoretical part introduces a genre and a genre approach to this type of discourse. the practical part of the thesis analyzes specific e-mail newsletters of online marketers according to the approach mentioned in the theoretical part. the analyzed corpus is compiled of 50 sales e-mails from 12 authors …moreAbstract:
Cílem bakalářské práce je provést žánrovou analýzu vybraných e-mailových newsletterů. Teoretická část představuje žánr a žánrový přístup k tomuto typu diskurzu, praktická část analyzuje konkrétní e-mailové newslettery online marketérů na základě těchto přístupů. Analyzovaný korpus je sestaven z 50 prodejních e-mailů 12 autorů působících v oblasti online marketingu. Výsledkem práce je zachycení typických …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2016
Accessible from:: 20. 4. 2016
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Gabriela Zapletalová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
KOŘENÁ, Jaroslava. Genre Analysis of Selected Direct E-mail Newsletters. Ostrava, 2016. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 20.4.2016
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 20. 4. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English for Business
Theses on a related topic
-
Online marketing středního podniku
Renata Chaloupská -
Online marketing a jeho využití v Klicperově divadle
Judita Ouhrabková -
E-mail marketing a jeho vliv na chování spotřebitele
Hana Hrušková