Inclusion and Individual Education Plan from English Teachers’ Perspective – Bc. Anna Laslettová
Bc. Anna Laslettová
Master's thesis
Inclusion and Individual Education Plan from English Teachers’ Perspective
Inclusion and Individual Education Plan from English Teachers’ Perspective
Anotácia:
Tato diplomová práce se zabývá situací učitelů anglického jazyka v prostředí společného vzdělávání na školách hlavního vzdělávacího proudu. Teoretická část upřesňuje termíny jako je inkluze, integrace, individuální vzdělávací plán a žák se speciálními vzdělávacími potřebami. Dále se zaměřuje na význam výuky cizích jazyků pro tyto žáky a upřesňuje způsoby, které mají učitelům pomoci ve výuce těchto …viacAbstract:
This diploma thesis deals with the situation of English language teachers in inclusive education in mainstream schools. The theoretical part specifies terms such as inclusion, integration, individual education plan, and a pupil with special educational needs. It also focuses on the importance of teaching foreign languages to these pupils and specifies ways to help teachers teach these pupils. The practical …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 12. 2020
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/pvv8d/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 1. 2021
- Vedúci: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / odbor:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School English Language Teacher Training
Práce na příbuzné téma
-
Accessibility of Teaching Materials in English Language and Literature with a Focus on Pupils with Special Needs
Radka Machálková -
Teachers’ views on accommodating learners of English with special educational needs
Nikola Bartošová -
Young English Language Learners with special Educational Needs
Hana Dopitová -
Effective Strategies for Integrating Media Literacy Education into English Language Teaching
Markéta Šebestová -
The Integration of Selected Thematic Areas of the Cross-Curricular Subject Environmental Education into English Language Lessons
Alexandra Müllerová -
Social Media and Gaming: Social Psychological Contributions to English Language Acquisition in Pupils in Compulsory Lower Secondary School Education.
Daniel Mark Sargeant -
Museums and social inclusion: visitors with migration experience
Rodrig Solefak Kemegkho -
„Disabilities“ and inclusion: Experiences of multiple bodies
Samuel Lazar