Vzdělávání žáků na SOŠ s psychickým onemocněním – Mgr. Hana Procházková
Mgr. Hana Procházková
absolventská práce studenta CŽV
Vzdělávání žáků na SOŠ s psychickým onemocněním
Education of secondary school pupils with mental illness
Abstract:
Tato závěrečná práce se zaměřuje na problematiku vzdělávání středoškoláků s duševním onemocněním. V první teoretické části se věnuji obecně vzdělávání žáků s duševním onemocněním na středních školách. Cílem teoretické části je definovat pojmy vztahující se k duševním onemocněním. V praktické části jsou uvedeny tři kazuistiky, které jsou navrženy metodou kvalitativního výzkumu prostřednictvím polo …moreAbstract:
This final thesis focuses on the issues with education of high school students, with mental illnesses. In the first theoretical part, I'm focusing on education of students with mental illnesses in high schools. The goal of the theoretical part is generally defining concepts relating to mental illnesses. In the practical part, there's three case studies, which are designed with the method of qualitative …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 1. 2023
Thesis defence
- Date of defence: 2. 2. 2023
- Supervisor: Mgr. Mgr. Lenka Kamanová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PROCHÁZKOVÁ, Hana. \textit{Vzdělávání žáků na SOŠ s~psychickým onemocněním}. Online. Final thesis of the lifelong learning student. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Institute of Lifelong Learning. 2023. Available from: https://theses.cz/id/70zur1/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzděláváníMendel University in Brno
Institute of Lifelong Learningceloživotní:
Study of pedagogy
Theses on a related topic
-
Active participants or passive patients? Representation of problems in Czech mental health policy and their effects on the subjectification of people with mental illness
Miroslava Janoušková -
Informovanost studentek středních škol o prevenci onkogynekologických onemocnění
Kristýna PĚNICOVÁ -
Using Authentic Literature with Teenagers
Petra Rozbrojová -
Using a coursebook and supplementary materials to teach grammar to teenagers
Jana Vérostová -
Teaching Teenagers Speaking: Developing Communicative Skills
Kristina Gaálová -
The ways how teenagers learn English language outside of the classroom
Nikol SKŘEPSKÁ -
Semantic Changes of English Loanwords Used in the Speech of Czech Teenagers
Karolína FRAINŠICOVÁ -
What Do Teenagers Read during Lessons? A Contrastive Study of British and American Magazines for Teenagers.
Kateřina GIBSON