Bc. Kryštof Horáček

Diplomová práce

From Stage to Screen: The Poetry of Adapting Macbeth

From Stage to Screen: The Poetry of Adapting Macbeth
Anotace:
Hlavním cílem této práce je najít odpověď na otázku, jak konkrétní filmové adaptace Macbetha Williama Shakespeara přistupují ke zpracování a převyprávění příběhu, který se ve svém počátečním pojetí opíral především o obrazotvornost dialogů zasazených do prostorově omezených scén. Cílem analýzy je popsat, jak Macbeth Orsona Wellese (1948), Throne of Blood Akiry Kurosawy (1957) a Macbeth Justina Kurzela …více
Abstract:
The primary concern of the thesis is to answer the question of how specific film adaptations of William Shakespeare's Macbeth approach the depiction of the story that in its conception relied primarily on the poetry of dialog and few stage setups. The aim of the analysis is to describe how Orson Welles’ Macbeth (1948), Akira Kurosawa's Throne of Blood (1957), and Justin Kurzel's Macbeth (2015) enrich …více
 
 
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 13. 12. 2022

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 30. 1. 2023
  • Vedoucí: prof. Mgr. Milada Franková, CSc.
  • Oponent: Mgr. Filip Krajník, Ph.D.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masarykova univerzita

Filozofická fakulta

Magisterský studijní program / obor:
Anglický jazyk a literatura / Anglický jazyk a literatura

Práce na příbuzné téma