From Stage to Screen: The Poetry of Adapting Macbeth – Bc. Kryštof Horáček
Bc. Kryštof Horáček
Diplomová práce
From Stage to Screen: The Poetry of Adapting Macbeth
From Stage to Screen: The Poetry of Adapting Macbeth
Anotace:
Hlavním cílem této práce je najít odpověď na otázku, jak konkrétní filmové adaptace Macbetha Williama Shakespeara přistupují ke zpracování a převyprávění příběhu, který se ve svém počátečním pojetí opíral především o obrazotvornost dialogů zasazených do prostorově omezených scén. Cílem analýzy je popsat, jak Macbeth Orsona Wellese (1948), Throne of Blood Akiry Kurosawy (1957) a Macbeth Justina Kurzela …víceAbstract:
The primary concern of the thesis is to answer the question of how specific film adaptations of William Shakespeare's Macbeth approach the depiction of the story that in its conception relied primarily on the poetry of dialog and few stage setups. The aim of the analysis is to describe how Orson Welles’ Macbeth (1948), Akira Kurosawa's Throne of Blood (1957), and Justin Kurzel's Macbeth (2015) enrich …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 13. 12. 2022
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/q86y4/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 30. 1. 2023
- Vedoucí: prof. Mgr. Milada Franková, CSc.
- Oponent: Mgr. Filip Krajník, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Anglický jazyk a literatura / Anglický jazyk a literatura