Intertextualita a literární archetypy v reklamních textech – Bc. Lenka ORÁLKOVÁ
Bc. Lenka ORÁLKOVÁ
Bachelor's thesis
Intertextualita a literární archetypy v reklamních textech
Intertextuality and Archetypes in advertising text
Abstract:
Předložená bakalářská práce se věnuje tvorbě reklamního textu, dále objasňuje pojmy archetyp, intertextualita, sémiotika, sémantika, mýtus a pohádka. Praktická část bakalářské práce předkládá ukázky reklam, které využívají prvků intertextuality a archetypů. Jsou zde ukázány reklamy televizní, tiskové, venkovní, rozhlasové a direkt marketingové zásilky. V práci je také popsán vývoj chápání archetypu …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with the creation of advertising text, it also clarifies the concepts of archetype, intertextuality, semiotics, semantics, myth and fairy tale. The practical part presents advertisements that use these elements. There are examples of television advertising, press, outdoor and radio advertisements and direct marketing shipment. There is also description of development in the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2009
Accessible from:: 11. 5. 2009
Identifier:
10524
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2009
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ORÁLKOVÁ, Lenka. \textit{Intertextualita a literární archetypy v reklamních textech}. Online. Bachelor's thesis. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Multimedia Communications. 2009. Available from: https://theses.cz/id/72pnt1/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
ORÁLKOVÁ, Lenka. Intertextualita a literární archetypy v reklamních textech. Zlín, 2009. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 11. 05. 2009
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 11. 5. 2009 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikacíPlný text práce je k dispozici v elektronické podobě.
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Multimedia CommunicationsBachelor programme / field:
Media and communication studies / Marketing communications
Theses on a related topic
-
Intertextualita a literární archetypy v reklamních textech
Jiří TELLER -
Archetyp matky v reklamě
Lenka ORÁLKOVÁ